MÈ BORGH SAN PAUL – MILANEUVSENT

MÈ BORGH SAN PAUL – MILANEUVSENT
Il mio Borgo San Paolo – Millenovecento

Ricordi di fabbrica e di vita quotidiana di un vecchio quartiere torinese

Mùsiche, paròle e vos ëd GIUSEPPE NOVAJRA

Biografia

Giuseppe (Beppe) Novajra, nato a Poirino nel 1948, chansonnier in lingua piemontese e italiana, è autore di canzoni e di commedie musicali in entrambe le lingue. Come cantautore partecipa a recital, rappresentazioni teatrali, conferenze, presentazioni di opere letterarie, in collaborazione con scrittori e con compagnie di teatro. Come “brandé” contribuisce alla salvaguardia e alla diffusione della lingua e delle tradizioni del Piemonte.
Il repertorio in piemontese di Novajra spazia dalle canzoni storiche della tradizione popolare del Piemonte a composizioni di propria realizzazione, ispirate alla storia e alle radici del territorio e allo stile di vita dei suoi abitanti. Nell’ambito delle Canson dla piòla, interpreta sia brani di autori anonimi che di autori noti.
Ha scritto nelle due versioni, in piemontese e in italiano, commedie musicali tratte da Pinocchio, Odissea, Peter Pan, Gelindo, Don Chisciotte, alcune delle quali rappresentate a teatro. È inoltre autore di numerosi recitals, come Mè Borgh San Pàul | Milaneuvsent,  1911 | Il trionfo della bandiera, ecc.

Nel 2010, Beppe Novajra ha composto il CD Mè Borgh San Pàul | Milaneuvsent, pubblicato a cura di Ël Torèt | Monginevro Cultura. Nel mese di dicembre 2011, Novajra ha pubblicato il CD Globale,  Edizioni  Giancarlo Zedde, con un’accurata e interessante compilation di 18 brani in piemontese.

Presentassion dël CD Mè Borgh San Pàul Milaneuvsent, soagnà da Albina Malerba (Ca dë Studi Piemontèis)

Sergio Donna, an colaborassion con Beppe Novajra, a l’ha scrivù ‘n lìber, compagnà da ‘n CD, sël Borgh San Pàul, quarté turinèis nà a la fin ëd l’Eutsent come borgh ovrié, pien ëd fàbriche e bòite: Diatto, Ìtala, Lancia, Ceirano, Chiribiri e via fòrt. Donna a l’ha già contà la stòria dël Borgh San Pàul con doi lìber, un fotogràfich e l’àutr ch’a studia ancreus la stòria dle soe indùstrie. Adess a smon eut canson ëd Novajra, un cantant-autor con un repertòri piemontèis e italian. Coste canson a son an piemontèis (doe a son firmà dcò da Donna), e i-j treuve cantà sël CD e stampà sël lìber an piemontèis, con tradussion an italian, e spartì melòdich. Donna a cudiss ij coment a le canson e le fòto d’antan.

Le canson a son gropà a la stòria dël borgh e pì an general a cola dla sità e dël Piemont. Ij tìtoj: A sponta torna (Tornoma a canté le canson dij cè); Da vigna a vis (Ij campagnin a lasso le vis ‘d soa tèra për vis e bolon ëd le fàbriche); La siren-a dla Lancia (N’ovrié dël 1931 a part da ca për andé a travajé); Basin e papin (Canson d’amor); Turin l’é n’àutra còsa (Ël ghëddo ‘d Turin); Al vintun ëd via Cimon (Stòrie ‘d piòla); Marìa Ausiliatris (Na preghiera ant la cesa ‘d Gesù Adolessent); Piemont an piemontèis (A cissa ‘j piemontèis a nen genesse a parlé la lenga dij vej).

An alternativa al lìber con CD, a l’é ‘dcò disponìbil ël CD da sol: drinta i treuve ‘n cit calepin con tuti ‘j test dle canson e la presentassion e la scheda anagràfica dij doi autor.

È possibile richiedere con una mail (info@monginevrocultura.net) la spedizione dell’opera a domicilio dell’interessato, che sarà effettuata per posta a cura dell’Autore.

Oppure rivolgersi a:

Associazione Monginevro 2000 Cultura, Via Costigliole 2 (ang. Via Monginevro)
Libreria Borgo San Paolo, Via di Nanni 102/c
Libreria Donostia, Via Monginevro 85
Libreria Pugno, Via Monginevro 51


Oppure, rivolgersi a:
PENTAGRAMMA Edizioni discografiche e musicali, Via Caraglio, 61 – 10141 Torino – Tel. 011 3851598

Powered by WordPress | Deadline Theme customized by Just Bolder